nedeľa 16. júna 2019

Elizabeth Macnealova - Továreň na bábiky

Hello people,


O knihe: Kniha je v tvrdej väzbe a má 352 strán
Londýn, 1850
V Hyde Parku sa práve koná najdôležitejšia udalosť, ktorú mesto kedy zažilo. V dave, ktorý sa tu zhromaždil, sa náhodne stretne Iris, nádejná maliarka, s čudákom Silasom. Pre Iris je to len chvíľka, na ktorú hneď zabudne, ale pre zberateľa Silasa, ktorého uchvacuje zvláštnosť a krása, znamená nový začiatok.
Keď prerafaelistický umelec Louis Frost požiada Iris, aby sa stala jeho modelkou, súhlasí, ale s podmienkou, že ju zároveň bude učiť maľovať. Zrazu sa jej svet začína rozširovať, stáva sa svetom umenia a lásky. No Silas od osudného stretnutia s ňou myslí len na jednu vec a jeho posadnutosť je čoraz temnejšia…
Továreň na bábiky je román plný vzrušenia a zobrazuje pestrý život vo viktoriánskom Londýne. Je to vášnivý príbeh o láske a zároveň desivý príbeh ženy, ktorá sa túži oslobodiť.


Sedí na svojej novej stoličke a hlava jej padá dopredu, pod sebou má plechové vedro. Nadvihol jej spodničku, ale ani sa jej nedotkol, hoci sa jej pod ňu veľmi túžil pozrieť.


Môj názor: Niekedy, keď si vyberám knihu, po ktorej siahnem, nadobudnem pocit, ktorý ma ku knihe ťahá. Neviem opísať, čo to presne je, stáva sa to len niekedy. Napriek tomu viem, že keď tento pocit príde, tak tá kniha stojí za to.
Presne tento pocit som mala pri tejto knihe. Hneď, ako mi dorazila domov, som sa do nej musela pustiť a hltala som ju až do konca.

Kniha má veľmi zaujímavý príbeh. Rozpráva nám o Iris, ktorá túži maľovať, ale napriek tomu musí sedieť v dielničke a kresliť tváre bábikám. To sa samozrejme zmení, keď ju osloví maliar Louis, ktorý chce, aby sa stala jeho modelkou. Do toho všetkého tu máme aj Silasa, ktorý vypcháva zvieratá a Iris sa mu neskutočne páči a chcel by ju vlastniť. Či sa mu to podarí zisťujeme pri konci knihy, ale napriek tomu, sa určite nebudete nudiť.

Aj keď sa vo väčšine knihy nič prelomové nedeje, ani raz som nemala pocit, že by som sa nudila. Práve naopak, kniha sa čítala sama, čo som si uvedomila až pri posledných stranách. Ani som nevedela ako a musela som sa s týmto úžasným príbehom rozlúčiť.

Opisy Londýna a život Iris v 19. storočí ma pohltil natoľko, že som sa strácala v reálnom čase. Príbeh vo mne totiž vzbudzoval túžbu vedieť viac a viac. Krátke kapitoly tomu dopomáhali, a tak sa nedalo inak, ako tento historický román s úžasnou atmosférou zhltnúť za jeden deň.

Jediná vec, ktorá mi občas vadila bola prípona ova. Viem, že naše mená sa tak píšu, ale do toho obdobia mi to vôbec nešlo a mená s touto príponou sa čítali veľmi ťažko.

Napriek tomu som sa už dlho nestretla s tak dobrým románom. Takže Vám nemôžem povedať nič iné, ako len to, že si ho musíte prečítať.

Hodnotenie: 
Za knihu Ďakujem Albatros media

1 komentár:

  1. "Niekedy, keď si vyberám knihu, po ktorej siahnem, nadobudnem pocit, ktorý ma ku knihe ťahá." Ó áno! S Továrňou na bábiky som to tak mala i ja :). Je to neskutočne výborná kniha z ktorej som ostala nadšená a hlavne, ktorá si dokáže udržať pozornosť od začiatku, do konca. Originálne, temné... tá atmosféra bola veľmi dobrá. Vždy keď narazím na pocity iných, ktoré sú pozitiívne a knihu chvália - nedokážem sa netešiť :).

    OdpovedaťOdstrániť