nedeľa 29. decembra 2019

Glendy Vanderahová - Kde sa les dotýka hviezd

Ahoj,

O knihe: Kniha je v tvrdej väzb a má 324 strán
Joanna si v rámci vedeckého výskumu prenajme chatu v horách, aby pozorovala hniezdenie vtákov. Jedného dňa sa pri chate objaví bosé dievčatko v pyžamku, ktoré tvrdí, že prišlo z hviezdy. Prítomnosť dievčatka Joanne načisto zmení život a nesmierne ho obohatí. Tento krehký a neuveriteľne ľudský príbeh nám pripomenie, že občas sa treba zahľadieť na hviezdy a vpustiť ich žiarivé svetlo do svojich životov. Veď nám po celý čas svietia nad hlavami – aj v obdobiach smútku, žiaľu, choroby či v nebezpečenstve. Musíme si ich len všimnúť a uvedomiť si to. Jedným z mnohých kladov románu Kde sa les dotýka hviezd je dôraz, aký pripisuje dokonalej vyváženosti medzi každodenným životom ľudí, životom prírody a záhadami vesmíru. I keď sa príbeh začal ako rozprávka, končí sa realisticky ako v skutočnom živote. Pre hrdinov tejto knihy život nie je prechádzka ružovou záhradou. Prežívajú strach, trápenie, musia zápasiť so zdanlivo nezvládnuteľnými prekážkami. Láska sa tiahne románom ako červená niť – stratená či získaná, alebo láska, o ktorej postavy snívajú, ale nie sú si isté, či si ju zaslúžia. Sú knihy, ktoré čítate s potešením, sú knihy, ktoré milujete, a knihy, ktoré si uchováte v srdci. Tento román napísaný s neuveriteľnou vrúcnosťou a citom pre veci tajomné a magické je čarovný drahokam medzi knihami, lebo je naplnený láskou a nádejou.

"Som z galaxie Veterník. Je pri chvoste Veľkej medvedice."


Môj názor: Vždy, keď začínam čítať nový príbeh som celkom v napätí. Občas je to zo strachu, či sa mi kniha bude páčiť, inokedy zas od radosti, že som sa konečne k nej dostala. Pri tejto knihe som bola v napätí z oboch vecí. Bolo to hlavne z dôvodu, že som z vydavateľstva Tatran ešte nemala možnosť čítať žiadnu beletriu, a tak som bola plná očakávaní.

Nakoniec som dostala oveľa viac, ako som očakávala. A už dlho sa mi nestalo, že by mi po dočítaní ostalo až toľko emócií, ako pri tejto knihe.

Príbeh mladej Jo a Ursy sa odohráva na príjemnom mieste pri lese, čo dodáva tejto knihe príjemnú atmosféru. Jo sa tam ocitla kvôli svojmu výskumu a malá Ursa sa tam ocitla úplnou náhodou, pretože tam spadla z neba, ako tvrdí. Pochádza totiž z planéty Ursa Minor a prišla na výpravu za piatimi zázrakmi. A tu nám to celé začína. Neskutočný príbeh o malej mimozemšťanke, ktorá je pekne tvrdohlavá, ale za to veľmi rozumná. Svojich päť zázrakov si starostlivo premýšľa, a tak som mala potrebu pretáčať strany ďalej a ďalej, len aby som sa dozvedela, aký bude ten ďalší a samozrejme, ako sa toto celé skončí, pretože som stále bola na vážkach, či je Ursa naozaj mimozemšťanka alebo za jej ocitnutím sa pri Jo stojí niečo iné.

Autorkyn štýl som si neskutočne užívala, opisy výletov za vtáčimi hniezdami mi prišli také autentické, že som mala pocit, že sa tam nachádzam s postavami. Vlastne taký pocit som mala celý čas. A aj keď som sa chcela dozvedieť, ako to všetko s Ursou dopadne, bolo mi ľúto ukončiť tento príjemný príbeh plný lásky, záhad a prírody.

Veď posúďte sami, pretože toto je naozaj jedna z kníh, ktoré by ste si mali prečtať, ak obľubujete betletriu. A ja idem napraviť resty a v najbližšej dobe sa určite pustím do viacerých kníh z tohto vydaveteľstva.


Hodnotenie:

Za knihu Ďakujem vydavateľstvu Tatran


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára