sobota 7. marca 2020

Sebastian Fitzek - Šialená hra

Ahojte,

O knihe: Kniha je v tvrdej väzbe a má 328 strán
Mal to byť posledný deň v jej živote. Renomovaná kriminálna psychologička Ira Saminová sa starostlivo pripravila na samovraždu. Cíti sa vinná za smrť staršej dcéry, dolieha na ňu ako neznesiteľné bremeno, nevie ho uniesť. Chýba jej už len Coca-Cola light s citrónom, aby mohla úspešne zavŕšiť svoj smrtonosný plán. Vybehne do najbližšieho obchodu, tam ju však zastihne príkaz, aby sa bezodkladne zapojila ako vyjednávačka do rukojemníckej drámy v rozhlasovom štúdiu. Do živého vysielania vtrhol psychopat, zajal skupinku návštevníkov a spustil morbídnu hru: telefonuje náhodne zvoleným poslucháčom a žiada od nich heslo. Ak sa volaný ohlási vopred určeným heslom, únosca prepustí jedného rukojemníka. Ak nie, jedného zastrelí. Únosca chce pokračovať v hre tak dlho, kým do štúdia nepríde jeho snúbenica. Má to však háčik: jeho snúbenica je už niekoľko mesiacov úradne mŕtva. Policajná vyjednávačka Ira sa púšťa do beznádejného vyjednávania, ktoré bez dychu live počúvajú milióny rozhlasových poslucháčov…

Tu nemáme do činenia s psychopatom, na to je tento čin naplánovaný príliš dobre.



Môj názor: Fitzek. Kráľ thrillerov. To už všetci vieme. Tento bol však trošku iný. Na tejto knihe je dosť cítiť, že je to jedna z jeho prvých kníh. A aj keď bola stále dobrá, predsa len mi v nej niečo chýbalo.

Krátke kapitoly, ktoré sú vždy napínavé, to všetko k nemu patrí, ale pri predchádzajúcich knihách, som si zvykla na istý "zlý" pocit, ktorý vo mne príbehom vytváral. Tu mi však chýbal. Chýbal mi pocit, že sa to môže stať hocikomu v mojom okolí alebo priamo mne. Napriek tomu som si knihu užila a zhltla ju skoro na posedenie. Nastal však problém, keď som knihu odložila, veľmi ťažko sa mi k nej vracalo. 

Pri tejto knihe sa mi absolútne nepodarilo odhadnúť zápletku. Väčšinou aspoň tuším, aj keď teda autor záver vždy prekrúti a aj keď ste už na dobrej stope, tak Vás presvedčí o opaku, a ani tu to nebolo inak. Ale túto postavu som si fakt obľúbila a neočakávala, že by sa niečo takéto mohlo udiať. Dokonca som ju mala oveľa radšej, ako hlavnú hrdinku, ktorá pravdupovediac, bola naozaj otravná a svojimi myšlienkami ma privádzala k zúfalstvu. 

Takže ak plánujete začať čítať Fitzeka odporúčam začať inou knihou. Pre mňa najlepšie sú zatiaľ Izolovaný a Terapia. Ale určite si mienku o ňom nepokazíte ani ktoroukoľvek inou. 

Hodnotenie:
Za knihu Ďakujem vydavateľstvu Tatran


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára