sobota 1. júna 2019

Truman Capote - Chladnokrvne

Hello people,

O knihe: Kniha je v mäkkej väzbe a má 384 strán
Štvornásobná vražda, ktorá premenila americký sen na nočnú moru. Tento hrozný zločin sa stal námetom pre jednu z najslávnejších literárnych reportáží na svete.Reportáž je detektívka bez fikcie. O knihe Chladnokrvne svetoznámeho amerického spisovateľa Trumana Capoteho to platí dvojnásobne.Autor slávneho bestselleru Raňajky u Tiffanyho, začal svoju literárnu kariéru ako novinár a jeho reportážny román Chladnokrvne sa dnes radí medzi svetovú klasiku, ktorá spôsobila revolúciu v žánri non-fiction.Truman Capote rozpráva o beštiálnom zločine, ktorý v roku 1959 otriasol Spojenými štátmi. Stalo sa to v zapadnutej dedinke Holcomb v Kansase, kde dvaja muži, Smith a Hickock, zavraždili farmára s manželkou a dvomi malými deťmi.Capote sa zaoberá analýzou motívov oboch vrahov, rekonštruuje priebeh vraždy i následné vyšetrovanie. Dokumentaristický prístup, opierajúci sa o rozsiahly zber autentického materiálu sa prelína s prozaickým majstrovstvom velikána svetovej literatúry. Román Chladnokrvne nie je len obrazom chladnokrvnej vraždy, ale aj snahou nahliadnuť za oponu, ktorá ukrýva temné zákutia spoločnosti.
Kniha Trumana Capoteho Chladnokrvne vychádza v preklade Samuela Marca.

Dotkol sa okraja svojej čiapky a pobral sa domov za prácou. Netušil. že tento deň bude jeho posledný.


Môj názor: Keď som prečítala prvých pár strán, mala som pocit, že to asi nebola správna voľba pre mňa, napriek tomu som knihe dala ešte šancu a pokračovala som ďalej. Pravdupovediac, spravila by som obrovskú chybu, keby som knihu odložila.

Pri prečítaní prvých strán v novej knihe sa väčšinou dozvedáme, či nám štýl autora sadne. Pri tejto knihe som mala na začiatku pocit, že kniha bude veľmi zvláštna. Autorov opis je totiž vedený z diaľky. Pri rozprávaní príbehu obetí nepoužíva jednu z nich ako rozprávača, ale dostáva nás do situácie, kedy Vy sami musíte z diaľky pozorovať rodinu, ktorej životy po pár stranách skončia.

Prvá časť knihy je venovaná rodine, a tak sa dozvedáme o obetiach základné informácie a dokážeme sa lepšie vcítiť do ich životov. Jednotlivé opisy sú prelínané s pohľadmi na samotných vrahov, tak sa dozvedáme, kto vlastne sú. Ak však čakáte, že sa na prvých stránkach dozviete motív tohoto hrozného činu ste na veľkom omyle.

Na autorov štýl som si po chvíľke zvykla a musím priznať, že ma nútil čítať ďalej a ďalej, aby som sa rýchlo dozvedela všetky potrebné informácie. Knihu som doslova hltala a aj napriek nie malému počtu strán som ju zhltla za deň. Nie je to však vôbec ľahké čítanie. Myšlienka, že sa toto reálne stalo a cena štyroch životov bola vyčíslena len na päťdesiat dolárov, tranzistorové rádio a ďalekohľad, je veľmi smutná.

Knihu odporúčam všetkým milovníkov thrillerov, detektívok a skutočných príbehov, ktoré sú zamerané na odhalenie pravdy, pretože táto kniha určite stojí za prečítanie.


Hodnotenie:
Za knihu Ďakujem vydavateľstvu Absynt

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára