štvrtok 11. júna 2015

Suzanne Collins - Skúška ohňom

Hello people,
Vítam vás pri novej recenzií. Tentoraz na knihu Skúška ohňom.



O knihe: Kniha má 205 strán a je v tvrdej väzbe
Príbeh sa znova odohráva v dvanástom kraji, kde prebieha všetko ako zvyčajne. Katniss vyhrala Hry o život a teraz sa chystá na turné so svojím "priateľom" Peetom. Pred tým ju však navštívi prezident Snow, ktorý žiada aby Katniss na turné všetko napravila. To sa jej však nepodarí a ľudí ešte viac vzbúri proti Sídlu. Tento rok sa v Paneme oslavuje 75. výročie. Na počesť tohto výročia sa do arény opäť vrátia víťazi hier. Katniss sa posnaží spraviť všetko pre to aby Peeta prežil a vyhral tieto hry, no je v tom jeden veľký háčik. Peeta sa snaží aby prežila Katniss.

Môj názor: Ako som už písala v Knižnom posedení, kniha sa mi veľmi páčila. Nevedela som sa od nej odtrhnúť. Neviem presne povedať prečo sa mi až tak zapáčila táto časť, ale asi najväčší dôvod bude stotožnenie s Katniss. Katniss sa trápila ako o všetkých príde a vo veľa prípadoch bola nerozhodná. Presne toto prežívam teraz ja. Potešilo ma hlavne, keď som sa na knihe aj zasmiala. Hlavne v prípade, keď sa rozoberalo, že je Katniss tehotná. Za celý týždeň som sa asi prvý krát úprimne smiala.

"Aj krátky čas je lepší ako nič." 
"Tiež by som si to myslel, Ceasar." povie trpko Peeta, "keby nešlo o dieťa."

Pri tejto knihe som aj dosť rozmýšľala nad tým ako to dopadne. Som strašne zvedavá s kým Katniss skončí, teda ak to prežije. Chvíľami som myslela na to aký by boli super pár s Peetom, ale potom ma napadlo "veď je tu aj Gale." Myslím si ale, že skončí s Peetom lebo Gale nie je moc spomínaný, ale možno to bude naopak. Gale je taký super chlapík, ktorý robí všetko pre to, aby jeho rodina prežila, ale Peeta je zase zábavný, zlatý a milí. Keby som bola na Katnissinom mieste, asi by som si nevedela vybrať.

Som taktiež rada, že tentoraz sa mi kniha páčila oveľa viac. Aj keď vo filme boli niektoré veci, ktoré mi v knihe chýbali, ale knihu tentoraz neprekoná.

Hodnotenie: Aj cez to ako som sa na knihe nasmiala a bola som s ňou spokojná, má pár chybičiek, ktoré mi dosť vadili. Hlavne mi vadilo, ako bol v príbehu adrenalín. Už som bola rozbehnutá a predstavovala som si to všetko, a zrazu bum ocitneme sa niekde úplne inde ako pred tým a zrazu je tam kľud a pokoj. Toto bola asi taká najzávažnejšia vec. Ďalej mi dosť vadilo, ako končili kapitoly. Prišlo mi to ako také odfláknutie. Čo najrýchlejšie ukončiť kapitolu. Preto knihe dávam:



Tak to je odo mňa všetko.
Ahoj pri ďalšom článku.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára