štvrtok 8. októbra 2015

Erland Loe - Doppler

Hello people,

O knihe: Kniha je v tvrdej väzbe a má 176 strán.
Príbeh je o mužovi menom Doppler, ktorý pri jazde na bicykli lesom spadne. Napadne mu, že by sa mohol nasťahovať do lesa a vyhnúť sa každodennému chaosu. Tak aj urobí. Nájde si tu aj kamaráta, losa Bonga, ktorý ho všade sleduje a vždy ho počúva. Bongo Dopplerovi nahrádza ľudí, ktorých tak nenávidí a má aspoň možnosť niekomu sa vyrozprávať.

Snehu by som dal prednosť pred všetkým ostatným. Pred väčšinou ľudí. Možno aj pred tebou, Bongo.


Môj názor: Keď som sa púšťala do knihy, mala som len odporúčanie od kamaráta, ktorý povedal že je to super kniha. Tak to aj bolo. V knihe nájdete veľa dobrých myšlienok, nad ktorými sa pozastavíte a uvedomíte si, že je to naozaj tak. Pri knihe sa vôbec nenudíte. Je to otázka pár hodín, kým ju prečítate. Za tých pár hodín však dostanete do hlavy veľa myšlienok a dosť sa aj nasmejete. Dosť ma zarazil štýl akým je kniha napísaná. Nikde nie je vyznačená priama reč. Veľa rázy som mala chuť zobrať ceruzku a dopísať to tam. 

Si tu teraz a nikdy viac. A na smrti nie je nič veselé. Mysli na to. Vždy.


Kniha začína v lese, keď sa Doppler dostane do situácie, v ktorej musí zabiť losa, po ktorom mu ostane mláďa, ktoré s ním ostane. Doppler opustil svoju ženy, deti, všetko čo mal. Vlastne ani nevedel prečo. Keď za ním prišiel štvorročný syn, pochopil, že mu lezie na nervy. Jeho syn dostával menšie záchvaty z toho, že nepozeral večerníček. Bol na tom až tak závislý. To bola tiež super myšlienka. Veľa detí je teraz závyslích na televízoroch, tabletoch či počítačoch, ale oni za to nemôžu. Idú len s dobou. A toto chcel autor vyjadriť. Všetci ideme s dobou a stávame sa závislými. Žijeme našou každodennou rutinou, v každodennom zhone. Čo takto si spraviť pauzu a vypadnúť aspoň na víkend preč od dnešných technológií? Preč do prírody. Ja som tak strávila týždeň na splave. Spali sme v stanoch a boli sme celý čas v prírode. O tejto knihe som sa dozvedela práve tam. Som rada, že som mala príležitosť aspoň na ten týždeň vypadnúť. 

Hodnotenie: Tejto knihe dávam:


Kniha mi pomohla pochopiť, že nemôžem žiť len v každodennom zhone a musím si dať niekedy pauzu. Neviem sa na to dočkať. Knihu určite odporúčam.

Za knihu veľmi pekne Ďakujem e-knihkupectvu PreŠkoly.
Vy si knihu môžte kúpiť tu.


Tak to je odo mňa všetko k tejto knihe.
Ahoj pri ďalšom článku.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára