utorok 7. marca 2017

Paula Hawkins - Dievča vo vlaku

Hello people,




O knihe: Kniha je v mäkkej väzbe a má 320 strán
 Rachel každé ráno cestuje tým istým vlakom do Londýna. Vie, že pri jednom návestidle spoj vždy zastaví a že si chvíľu môže prezerať domy s malými záhradkami. Dokonca má pocit, akoby obyvateľov jedného z nich už poznala. Volá ich Jess a Jason a ich život sa jej zdá dokonalý. Škoda, že ona nemala toľko šťastia. Rachelino manželstvo sa rozpadlo, nedávno prišla o prácu, býva v podnájme a každý deň predstiera, že chodí do roboty. Potom však uvidí niečo šokujúce - oznam v novinách, že "Jess", pani dokonalá, je nezvestná - a odrazu sa všetko zmení. Rachel má konečne šancu stať sa súčasťou života, ktorý pozorovala len z diaľky, a ukázať, že je oveľa viac ako iba dievča vo vlaku.

"Môžeš za to ty. Celé to bola tvoja vina, Rachel."


Môj názor: Kde by som začala. Je toho tak veľa čo Vám chcem povedať a popritom nemôžem. Začnem teda od začiatku.
Keď som knihu chytila do rúk prvý krát s tým, že ju idem čítať zaujal ma štýl písania autorky. Pri tejto knihe nemáte totiž pohľad na vec len z jednej strany, ale dokonca z troch. Z pohľadu dievčaťa vo vlaku, stratenej a novej ženy muža, dievčaťa z vlaku (susedy  stratenej). Ďalšia vec, čo ma neskutočne zaujala sú krátke kapitoly. Úprimne, milujem knihy s krátkymi kapitolami. Pri takých knihách si proste poviem ešte kapitolu a hups zrazu je koniec a vy si ani neuvedomíte ako.
Na knihe je asi jediná vec, ktorá mi na začiatku vadila a to bola Rachel. Rachel bola proste človek, ktorý sa opíja do nemoty a aj napriek tomu, že si ráno nič nepamätá na druhý deň pije znova.
Rachel sa našťastie vrátila do normálu a ja som si túto knihu naozaj užila. Kvôli tejto knihe som strávila celý deň čítaním aj keď som mala dosť vecí, ktoré som mala stihnúť. Poviem Vám, že to vôbec neľutujem, pretože táto kniha stojí za to. Naozaj sa oplatí kvôli nej prokrastinovať.
Takže záver je, že ak máte túto knihu na poličke alebo rozmýšľate, že si ju kúpite, choďte do toho. Naozaj sa to oplatí. Lebo to čo Vás čaká vnútri tej knihy je fakt úžasné, šokujúce a samozrejme, kto by si nechcel overiť či tipol vinníka správne. A ja už len teraz budem čakať na ďalšiu knihu tejto úžasnej autorky, ktorá má v slovenčine vyjsť na konci mája.

Som vyčerpaná. Hlavu mám ťažkú od spánku. Keď pijem, takmer vôbec nespím. Zaspím na hodinu či dve a hneď sa zobudím zo strachu, zhnusená zo seba. Keď sa však vyskytne deň bez chlastu, upadám do najťažších mdlôb, hlbokého bezvedomia, a ráno sa neviem poriadne prebrať. 


Hodnotenie:  Čo iné by som mohla dať tejto knihe, ako:


Tak Ahoj pri ďalšom článku.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára