sobota 22. júla 2017

Elena Ferrante - Príbeh nového priezviska

Hello people,

O knihe: Kniha je v tvrdej väzbe a má 364 strán
Druhá kniha z Neapolskej ságy začína vo chvíli, keď Elena spolu so svojou „geniálnou priateľkou“ Lilou nechávajú za sebou svoje klaustrofobické dievčenstvo a vstupujú do sveta búrlivej mladej dospelosti, ktorú sprevádza láska, strata a zmätok. Na pozadí Neapola 60. a 70. rokov sa predtým nerozlučné priateľky vyberajú každá svojou cestou. Lila sa ako šestnásťročná vydala za bohatého Stefana Carraciho len, aby v svadobný večer zistila, že ju zradil, a tak ich manželstvo pochoval. Elena si naopak vybrala školu, netradičnejší spôsob, ako sa oslobodiť od dusivého života štvrti. 
Príbeh dvoch priateliek z neapolskej štvrte pokračuje. Elena a Lila majú dvadsať rokov. Lila je uväznená v tradičnom manželstve, zatiaľ čo Elena pokračuje na svojej ceste hľadania seba samej. Komplikovaný a meniaci sa vzťah medzi nimi ich často spája, ale aj rozdeľuje. Každá z nich sa ocitá na pomedzí bolestivého odporu a hlbokej lásky, ktorú k tej druhej cíti. Dievčatá dospievajú, sú z nich ženy, uprostred života ktorých stojí toto zvláštne a dokonale vykreslené priateľstvo.


"Tu je môj domov, je tu Lina, je tu Rinuccio."


Môj názor: Pokračovanie toho úžasného príbehu, ktorý už väčšina z nás čítala, a ak nie, tak by ste to určite mali napraviť. Elena Ferrante je pre mňa spisovateľkou s veľkým S. Za tých pár rokov, čo čítam, som sa moc nestretla s knihami, kde sa nachádza minimum dialógov, a ak áno nezaujali ma až tak, ale Elena píše, tak úžasným štýlom, že sa to nedá opísať.
Všetci, ktorí čítali tento príbeh sú z neho nadšený a ja patrím medzi nich, pretože je fakt úžasný.
Opis postáv, prostredie, zápletky všetko do detailu prepracované a keď sa začítate nejde prestať čítať. Ja osobne som túto knihu ťahala aj do roboty, pretože som potrebovala vedieť, čo bude ďalej. Ako sa bude vyvíjať kamarátstvo medzi Lilou a Lenú. Ako budú pokračovať ich životy. A musím sa priznať, že sa na tretí diel teším viac ako na ten druhý, pretože čím viac prečítate z tohto príbehu, tým viac sa doňho zamilujete.
Takže ak rozmýšľate nad touto sériou neváhajte a choďte do toho. Určite nebudete ľutovať.

"Vzťahy medzi ženami sa neriadia takými pevnými pravidlami ako priateľstvá mužov. Chcela som prerozprávať, ako celoživotné priateľstvo dvoch žien dokáže uniesť a prežiť dobré a zlé pocity, závislosť a emancipáciu, vzájomnú podporu a zradu." - Elena Ferrante


Hodnotenie: 

Za knihu Ďakujem Panta Rhei
Ahoj pri ďalšom článku :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára