pondelok 22. apríla 2019

Sebastian Fitzek - Strach z lietania

Hello people,

O knihe: Kniha je v tvrdej väzbe a má 382 strán
Diabolská hra s odvekým strachom z výšky a pocitmi bezmocnosti v uzavretom priestore na palube luxusného lietadla. Rezervovali sme pre vás miesto 7A. Najohrozenejšie sedadlo v lietadle. Keď po dlhom vzájomnom odlúčení zavolá Matsovi Krügerovi jeho dcéra Nele, musí tento skúsený a úspešný psychiater prekonať panický strach z lietania. Pred rokmi odcestoval po manželkinej smrti loďou do Argentíny a už nikdy sa nechcel vrátiť domov. No teraz Nele čaká dieťa a požiadala otca, aby jej pomohol prekonať náročné obdobie po narodení potomka. Mats absolvuje aviafobický seminár a nasadne do lietadla z Buenos Aires do Berlína. Sotva sa usadí na svojom mieste, zistí, že strach z lietania nie je to najhoršie, čo ho počas letu čaká: chvíle hrôzy mu totiž nepripravia turbulencie, pokles tlaku či teroristický útok, ale telefonát neznámeho vydierača, ktorý mu oznámi, že na palube sa nachádza jeho bývalý pacient. Niekto, koho doktor Krüger kedysi vyliečil z utkvelých vražedných predstáv. No teraz by ho mal prinútiť, aby zapríčinil smrť vyše 600 cestujúcich, seba nevynímajúc. EXISTUJE LEN JEDINÁ ZBRAŇ, KTORÚ DOKÁŽE ČLOVEK PREPAŠOVAŤ NA PALUBU KAŽDÉHO LIETADLA. A NEODHALÍ JU ŽIADNA KONTROLA NA SVETE… Nočný let Buenos Aires – Berlín. Duševne labilný cestujúci. A psychiater, ktorý ho má prinútiť, aby spôsobil pád lietadla – inak jeho unesená dcéra zomrie.

Len málo ľudí vie, ako v skutočnosti vzniká mlieko, ktoré si dávame do kávy alebo si ním zalievame kornfleksy.


Môj názor: To, že Fitzek dobre píše, už vieme z jeho predchádzajúcich kníh. Napriek tomu, bola táto pre mňa takým malým šokom.
Na knihu som sa tešila, odkedy oznámili, že vyjde, a tak som len očakávala, kedy príde ten čas a kniha sa dostane ku mne.
Ako je u Fitzeka zvykom, ani v tejto knihe nechýbajú nečakané zvraty, pohľad od viacerých postáv alebo originálny príbeh.
Táto kniha mi však prišla oveľa prepracovanejšia a nechutnejšia. Zatiaľ čo v jeho predchádzajúcih knihách sme dostali príbeh, ktorý bol postavený hlavne na minulosti postáv, v tejto sledujeme dva prípady, otca a dcéru. Obidvoch v nebezpečí a do minulosti to až tak moc nezasahuje.
Téma, ktorou sa zaobará časť knihy, nie je momentálne až tak moc neznáma, a tak si predstaviť, že sa niečo takéto reálne môže stať, nie je až také ťažké. Aj keď poňať to touto formou nie je moc najpríjemnejšie na čítanie, autor to majstrovsky zvládol a ja som musela knihu niekoľkokrát z nechutnosti a lútosti odložiť. Takže jediné, v čom som pociťovala rozdiel medzi autorovými predošlími knihami a touto je, že mi jej prečítanie netrvalo deň, ale musela som si ju rozkúskovať na viac častí.
Takže určite stojí za to, si knihu prečítať. Predsa len je to Fitzek, kráľ thrillerov.


Hodnotenie:

Za knihu Ďakujem kníhkupectvu Knihy pre každého


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára