nedeľa 9. júna 2019

Ariel Levy - Proti všetkým pravidlám

Hello people,

O knihe: Kniha je v mäkkej väzbe a má 192 strán
„Odmalička mi hovorili, že som príliš živelná, príliš prudká, že je ma príliš,“ píše americká spisovateľka Ariel Levy vo svojich výnimočných memoároch s názvom Proti všetkým pravidlám.
Ako mladá žena sa rozhodla, že ak sa stane reportérkou, perfektne sa spojí jej sila i všetky túžby. Stane sa profesionálnou objaviteľkou, druhom ženy, ktorá je slobodná vo všetkom, čo si vyberie. Presťahuje sa na Manhattan a roky strávi dobrodružným cestovaním po celom svete, aby pre slávny časopis The New Yorker písala portréty nezvyčajných ženských hrdiniek. Zažije však aj nepredstaviteľné sklamania, kvôli ktorým sa musí vzdať mnohých svojich ilúzií. Vo svojom autobiografickom románe zachytáva nielen vlastný život, ale aj našu komplikovanú súčasnosť.
Je to príbeh o veľkej láske i obrovských stratách, o závislosti, homosexualite a veľkej ženskej sile.
„Domnievala som sa, že som tie divoké živly vo mne, tú energiu, nenásytnosť, lásku skrotila a ukotvila v živote, v ktorom sa dali udržať na uzde. Ale ony explodovali.“
Kniha Ariel Levy Proti všetkým pravidlám vychádza v preklade Alexandry Strelkovej.

Chcete, aby na vás niekto túžobne hľadel aj po rokoch prania vašej bielizne a vy by ste pritom žiarili šťastím.


Môj názor: Ariel Levy bola pre mňa neznámym človekom až dokým jej nepreložili u nás túto knihu. Kniha ma zaujala názvom, ale aj obsahom. Napriek tomu, som dostala niečo úplne iné, ako som očakávala.

Podľa názvu a anotácie som očakávala príbeh o rebelke feministke, ktorá si všetko robí podľa seba, a že sa možno niečo o nej dozvieme.
Napriek tomu som dostala príbeh o žene, ktorá je novinárkou a opisuje svoj život. Zameriava sa prevažne na jedno obdobie, a to spoločný život so svojou ženou, takže sa dozvedáme aký bol ich vzťah a čo všetko ho ovplyvňovalo. Je veľmi zaujímavé čítať o tom, aké je to, keď žijú dve ženy v jednej domácnosti.

Z tohto príbehu som dostala oveľa viac, ako som očakávala. Kniha totiž obsahuje veľa zaujímavých myšlienok, ktoré Vám v hlave ostanú aj po dočítaní a občas sa nad nimi pozastavíte a porozmýšľate.
Kniha mi dosť pripomínala knihu Nie som taká, táto však bola oveľa oveľa lepšia. Kým pri Nie som taká je to skôr pre fanúšikov a začítanie trošku trvá, pri Proti všetkým pravidlám sa začítate od prvej stránky a vôbec autorku nepotrebujete poznať. Práve naopak, z knihy sa o nej dozviete pomerne veľa. Spomína totiž svoju rodinu, svoju kariéru novinárky, ale hlavne vzťahy medzi jej blízkymi a ňou samotnou.

Štýl autorky je neskutočný, a tak som hltala každé jej slovo a musím sa priznať, že by som od nej prečítala kľudne aj nákupný zoznam, ktorý by bol určite skvelý :D.

Knihu odporúčam prečítať úplne všetkým, pretože si z nej určite odnesiete nie jedno posolstvo. Mne sa páči to jedno hlavné, ktoré Vám ukáže, že aj keď sa zdá byť všetko dokonalé, tak zrazu môžte o všetko prísť, a tak si užívajte všetko, pokiaľ to ide. A tak Vám odporúčam užiť si čítanie práve s touto knihou.

Hodnotenie:


Za knihu Ďakujem Vydavateľstvu Absynt

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára