sobota 8. júna 2019

Niccoló Ammaniti - Anna

Hello people,

O knihe: Kniha je v tvrdej väzbe a má 296 strán
Na Sicílii blízkej budúcnosti, zdevastovanej epidémiou a obrovskými požiarmi, sa tvrdohlavé a veľmi odvážne trinásťročné dievča vyberie hľadať mladšieho brata, ktorého uniesli. Počas dramatického putovania po vypálených poliach a tajuplných lesoch, pomedzi rozvaliny veľkých nákupných centier, naprieč opustenými mestami a mestečkami, cez obrovské priestory znovu postupne pohlcované prírodou stretáva iba zdivené hordy rovesníkov, ktorí prežili. Jej jediným sprievodcom je zošit s pokynmi. Napísala ho mama v období, keď už bolo očividné, že záhadnú, rýchlo sa šíriacu chorobu neprežije, tak ako ju neprežije nikto z dospelých. Dospievajúca Anna sa každým dňom bolestne presviedča, že niekdajšie pravidlá rýchlo prestávajú platiť. Je nútená stanovovať si nové a presadzovať ich medzi tými, s ktorými sa stretáva pri strastiplnom hľadaní lepšieho sveta a lásky.


Keď umriem, budem priťažká na to, aby ste ma vyniesli von z domu.


Môj názor: Všetci v mojom okolí vedia, že zbožňujem Odeonky a vždy, keď nejaká nová vyjde, hneď po nej siaham. Tak isto som kedysi bola fanúšičkou dystopie a kombinácia týchto dvoch vecí, ma teda rozhodne nemohla obísť.

Dej sa odohráva na Sicílií, ktorá je zničená vírusom, ktorý zabije všetkých ľudí starších ako štrnásť rokov, čím zanechá na svete siroty, ktoré sa musia o seba postarať samé. V tomto svete žije dievčatko menom Anna, ktorá je hlavnou hrdinkou tejto knihy. Anna sa snaží prežiť, musí bojovať s divokými psami a bláznivými deťmi a vydržať jednu z najstrašnejších vízií pekla na Zemi z dávnej literatúry. Popritom všetkom sa musí starať o svojho mladšieho brata Astora, ktorý je na nej závislí a raz zmizne. 

Kniha sa delí na tri časti, ktoré sa odohrávajú na rôznych miestach. Príbeh začína Anninou výpravou, ktorá je plná nebezpečenstva, ale ona ako správna hlavná hrdinka, dokáže všetko. V prvej časti sa mi príbeh veľmi páčil, doslova som ho hltala. Keď som sa však dostala na druhú časť, mala som pocit, že čítam príbeh plný bizarností. Príbeh ma už skoro vôbec nebavil a veci, ktoré sa tam diali, mi neprišli vhodné pre deti maximálne vo veku štrnástich rokov. Tretia časť bola o niečo lepšia, napriek tomu som mala pocit, že autor zabudol na vek svojich postáv. 

O tom, ako vám autor predstaví postavu, ktorú si obľúbite a po pár stranách sa s ňou musíte rozlúčiť, vám písať ani radšej nejdem. 

Počas čítania mi chýbala dynamickosť, ktorá je pri dystopiach častá. Hlavný problém pre mňa bol, že som čakala oveľa väčšie zameranie na svet, ktorý je v hroznom stave a v ktorom sa toto všetko deje. Toho som sa však nedočkala. Napriek tomu, hovorí sa - Sto ľudí, sto chutí. Možno práve teba, kniha Anna zaujme.

Hodnotenie:
Za knihu Ďakujem kníhkupectvu Panta Rhei

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára