sobota 13. júla 2019

John Irving - Modlitba za Owena Meanyho

Hello people,


O knihe: Kniha je v tvrdej väzbe a má 560 strán
Siedmy román amerického spisovateľa Johna Irvinga, ktorý sa stal súčasťou literárneho kánonu vďaka dielam ako Zásady muštárne alebo Svet podľa Garpa. Modlitba za Owena Meanyho rozpráva príbeh o zvláštne nadanom chlapcovi, neskôr mladom mužovi, ktorý je síce malý vzrastom, no veľký duchom, a ktorý svojimi životnými postojmi priam magicky ovplyvňuje životy ľudí okolo seba. Prostredníctvom tejto románovej postavy John Irving vyslovuje okrem hlbokých životných právd aj svoje názory na niektoré historické udalosti a históriu ľudstva.


Prsia vlastnej matky sú čudnou témou rozhovoru s kamarátom, ale moja mama bola uznávaná krásavica a na Owenovu úprimnosť sa dalo spoľahnúť, mohol som mu bezvýhradne dôverovať.


Môj názor: John Irving je jeden zo spisovateľov, ktorého meno poviem, keď sa ma niekto pýta na knihy. Je to jeden zo spisovateľov, ktorý má svojský štýl písania a jeho knihy sa ľuďom moc nepáčia. Napriek tomu má aj svojich nadšencov, ku ktorým sa radím aj ja. Ale toto bol veľmi veľký krok vedľa.

Keď som videla, že Johnovi u nás vyjde druhé vydanie tejto knihy voľba bola jasná. Jeho knihy som čítala vždy len cez leto a aj napriek tomu, že majú väčší počet strán mala som ich rýchlo zhltnuté. Táto však na leto vôbec nie je vhodná a pre mňa to bolo jedno veľké trápenie.

Prvýkrát, keď som si uvedomila, že to bude problém bolo, keď som túto knihu držala už doma a začala som ňou listovať. Vtedy som zbadala veľký počet písmen na jednej strane, ktoré sú na sebe nasekané a idú od kraja po kraj. Aj tak som si povedala, že sa do toho pustím, pretože jeho príbehy vždy stoja za to. Keď som sa začítala, prišlo mi, že knihu čítam strašne dlho a stále som na prvej kapitole, až vtedy som si všimla obsah, ktorý sa nachádza vzadu a s hrôzou, koľko strán má jedna kapitola, som knihu zavrela. Po chvíli som však neodolala a chcela som vedieť, o čo v príbehu vlastne ide, pretože má veľmi dobré hodnotenie.

Zhrnula by som to asi takto: Zbožňujem Johnove opisy postáv a ich životné problémy alebo radosti. Ani pri tejto knihe to nebolo iné. Rozprávanie z pohľadu malého chlapca, ktorý Vám porozpráva o živote svojej rodiny, ale aj o priateľstve s Owenom a veľa iných veciach, bolo presne také, ako som si pamätal z jeho ostatných kníh. Vždy, keď sa mi podarilo sa začítať, tak som si to užívala. Napriek tomu, som si ju nemohla užiť až natoľko, ako by sa dalo. Pri knihe som väčšinu času trpela a to len kvôli nevhodnému výberu času na jej prečítanie. Pri jeho knihách som totiž bola zvyknutá na paperback a jednoduchšie spracovanie strán. Ku knihe sa určite vrátim. Skúsim to cez zimu, kedy pri dlhých chladných večeroch vôbec nevadí, že je kniha taká dlhá a teším sa, že v nej budem môcť hľadať všetko, čo do nej autor vložil skrz jeho myšlienky a pri prvom prečítaní som si to nevšimla.

Moje poučenie z tohto výberu znie, prvo si knihu určite prelistujte v kníhkupectve, aby sa Vám nestalo, že Vám kniha nebude vyhovovať na to časové obdobie a pritom stojí za to.


Hodnotenie:
Túto knihu ohodnotím až po budúcom prečítaní, pretože verím, že bude oveľa lepšie, ako to terajšie

Za knihu Ďakujem Panta Rhei

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára