nedeľa 4. augusta 2019

Jeanette Wintersonová - Vášeň

Hello people,

O knihe: Kniha je v tvrdej väzbe a má 160 strán
Niekde medzi strachom a sexom leží vášeň. 
Henri vášnivo zbožňoval Napoleona a Napoleon vášnivo zbožňoval kurence. Počas cesty z Boulogne do Moskvy Henri zabil množstvo hydiny, ale ani jedného človeka. Medzitým v tom čase sa v Benátkach, meste nádejí a masiek, narodila Villanelle, po otcovi gondolierovi zdedila nohy s plávacími blanami, ale v kasínach hrala o svoje srdce a prehrala. Keď sa kuchárova láska k Napoleonovi zmenila na nenávisť, našiel krásu Benátok a spolu s Villanelle utiekol do ich tmavých kanálov.


Mne môžte veriť. Mojim rozprávkam.


Môj názor: Táto útla knižôčka bola pre mňa veľmi zvláštna. Aj keď ju už mám prečítanú nejaký ten týždeň, vyjadriť k nej pocity je pre mňa zložité.

Napriek tomu, že som knihu zhltla za jeden deň, celý čas som mala pocit, že mi niečo chýba. Možno to budú moje ustálené pocity, ktoré neviem ustáliť ani po takom dlhom čase. Táto kniha bola totiž pre mňa jeden veľký zmätok.

Po prvých stranách som si hovorila, že to vyzerá na super knihu, dokonca som sa aj občas na nej zasmiala, to však trvalo len pár strán a potom som zostala zmätená a dezorientovaná, pretože som nechápala, o čom vlastne čítam. Ku koncu som sa konečne zorientovala, ale potom prišla druhá kapitola, rozprávaná z iného pohľadu a ja som zase pociťovala zmätenie. No a takto to pokračovalo až do konca. Raz som rozumela a potom zase nie, až som sa natoľko stratila, že som knihe absolútne nepochopila. 

Doteraz Vám neviem povedať, či sa mi táto kniha páčila. Pravdepodobne to bol pre mňa veľmi veľký krok vedľa môjho štýlu čítania, a tak som z reálnejších príbehov odbočila na jeden, ktorý má od reality veľmi ďaleko.

Keby mám tento príbeh definovať, tak ho zaradím do niečoho ako fantasy. V tejto knihe sa totiž stretneme so zaujímavými bytosťami, ktoré v reálnom svete určite nenájdete.

Po dočítaní tejto knihy som niekde videla recenziu na túto knihu, a v nej sa hovorilo, že táto kniha je pre niekoho, kto chce uletieť od reálneho sveta a otvoriť svoju fantáziu, a tak sa možno práve Vám táto kniha zapáči. Veď ako sa hovorí: Sto ľudí, sto chutí.

Hodnotenie:


Za knihu Ďakujem vydavateľstvu Albatros media

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára