nedeľa 13. októbra 2019

Charles Martin - Keď svrčky plačú

Hello people,

O knihe: Kniha je v tvrdej väzbe a má 328 strán
Vraví sa, že srdce je najnezištnejším a najvernejším orgánom v ľudskom tele. Srdce je zdrojom života. Srdcom vidíme najvzácnejšie veci. Vďaka srdcu dokážeme cítiť a milovať. Lenže čo ak je srdce choré, zlomené či vážne poškodené?
Bývalý špičkový kardiochirurg Jonathan Reese Mitchell vie o srdci všetko. Volali ho lekár so zázračnými rukami. Zachránil životy stovkám pacientov, no svoju vlastnú manželku Emmu, lásku z detstva, uzdraviť nedokázal. Po jej smrti sa utiahne na breh jazera Burton, kde sa v anonymite márne snaží vyrovnať s tragédiou a čeliť pocitom viny. Zaprisahá sa, že už nikdy nevezme do rúk skalpel, a tak sa so svojím nevidiacim švagrom Charliem začne živiť renováciou starých pretekárskych lodí.
Pár rokov po strate milovanej ženy ho však osud opäť dobieha. Jedného dňa stretne na ulici sedemročnú Annie, ktorá predáva citrónovú limonádu a doma chová svrčky, aby si zarobila na operáciu srdca. Dievčatko trpí rovnakou diagnózou ako Emma a zachrániť by ho mohli len ruky mimoriadne nadaného lekára. Annin stav sa rapídne zhoršuje a Reese vie, že ak jej chce pomôcť, musí opustiť bezpečnú ulitu a čeliť bolestnej minulosti. A možno sa nájde liek aj na jeho zlomené srdce...
Dojímavý román od autora svetového bestsellera Hora medzi nami, ktorý sa stal predlohou úspešného rovnomenného filmu v hlavných úlohách s Kate Winslet a Idrisom Elbom.

"Môžeš tomu klamstvu veriť, ak chceš. keď však pracuješ v banke, neštuduješ falzifikáty, aby si rozpoznal pravé bankovky. Študuješ pravé bankovky, aby si rozpoznal falzifikáty."


Môj názor: Tento príbeh je neskutočne silný a nádherný. Už dlho som si nepoplakala pri knihe, no táto to veľmi rýchlo zmenila. Bol to totiž príbeh plný lásky, priateľstva, ale hlavne ľudskosti.

Kniha nám prezrádza príbeh muža, ktorý sa rozhodol žiť na samote v utajení a príbeh malého dievčatka Annie, ktorá má choré srdiečko a snaží sa spraviť všetko preto, aby si našetrila peniaze na operáciu. Samozrejme, tieto dva príbehy sa prepoja a vznikne z toho jeden neskutočný príbeh, ktorý dá rozhodne zabrať na emócie.

Pri tejto knihe som sa smiala a plakala. Každý jeden moment som prežívala s postavami a neskutočne som túžila vedieť, akým spôsobom to autor ukončí. A tak nejak som tú knihu zhltla. No aj keď som ju prečítala tak rýchlo, užila som si každú jednu prečítanú kapitolu. Autor vie, ako nám zahrať na city a každú vec nám predkladá s neskutočnými opismi. Autorov štýl sa mi neskutočne páčil, nepovedal nám totiž všetko hneď, ale príbeh rozprával pomaly a precízne. Spravilo to svoje čaro.

Kniha je plná emócií a zároveň obsahuje veľa pekných myšlienok. Na jesenné večery, ako stvorená. Toto je totiž rozhodne jedna z tých kníh, s ktorou sa chcete zababušiť pod deku a spraviť si k nej teplý čaj.

Hodnotenie:

Za knihu Ďakujem Albatros media


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára