nedeľa 22. decembra 2019

Sarah Perryová - Melmoth

Ahojte,

O knihe: Kniha je v tvrdej väzbe a má 288 strán
Helen Franklinová už pred mnohými rokmi odišla z Anglicka. V Prahe, kde pracuje ako prekladateľka, našla pokojné útočisko. To sa však zmení, keď jej priateľ Karel objaví v knižnici zvláštny list, spoveď a záhadné varovanie pred Melmoth, temnou bytosťou , ktorá sa objavuje v ľudových legendách a obskúrnych rozprávkach. Podľa povier Melmoth cestuje časom a ľudí, ktorých presvedčí, aby sa k nej pridali, uvrhne do večného zatratenia, túlavej samoty. Helen to spočiatku považuje len za výmysly, ľudové povery. No potom, keď kráča po pražských uliciach vydláždených kameňom, má zrazu pocit, že ju niekto sleduje. A potom sa jej priateľ stratí...
Sarah Perryová v tomto majstrovsky napísanom románe spojila strašidelný hororový príbeh a filozofické úvahy o podstate slobodnej vôle a lásky.

Ja si myslím, že tá skupina žien šla do Kristovej hrobky, aby pomazali jeho telo, ale kameň bol zrazu odvalený nabok a on bol preč. Ženy sa hneď od strachu rozbehli k mužom a všetko im povedali. A medzi tými ženami bola jedna, ktorú dnes prezývame Melmoth alebo Melmotte či Melmat a predpokladám, že má aj iné mená. Tá hneď poprela, čo videla.


Môj názor: Melmoth je jedna z kníh, na ktoré potrebujete viac času. Jej príbeh je totiž písaný zastaraným jazykom a vety sú dosť zložité. To by Vás však vôbec nemalo odradiť od čítania. Príbeh, ktorý sa v tejto knihe totiž odohráva je veľmi zaujímavý a zvláštny.

Keď sa púšťate do tejto knihy, nedostanete úplne to, čo Vám prezrádza anotácia. Dostanetete temný príbeh o Helen, ku ktorej sa dostanú spisy o Melmoth, ktorá jej istým spôsobom začne strpčovať jej kľudný život s priateľmi.

Musím pochváliť, že autorka sa s príbehom naozaj vyhrala. Nie len, že je príbeh po celý čas temný a tajomný, ale páčilo sa mi, že sa to odohrávalo v Prahe. Taktiež oceňujem poveru o Melmotke, ktorá ma zaujala natoľko, že som ho pár ľuďom už prerozprávala.

Medzi negatíva tejto knihy určite radím dlhé kapitoly. Keďže text je pomerne náročný. Po pár stranách som si všimla, že kniha moju pozornosť stráca a snažím sa robiť hoci čo iné.

Nemôžem povedať, že by sa mi táto kniha neskutočne páčila, ale ani, že bolo zlá. Radím ju asi do takého priemeru. Úprimne som od nej očakávala niečo viac hororové. Napriek tomu stojí za to sa po nej pozrieť už len pre jej atmosféru a zvláštnosť.

Hodnotenie:


Za knihu Ďakujem vydavateľstvu Albatros media


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára