nedeľa 17. septembra 2017

Laurent Binet - Heydrich Muž so železným srdcom

Hello people,

O knihe: Kniha je v tvrdej väzbe a má 336 strán
Prominentného nacistu Reinharda Heydricha prezývali pražský mäsiar a kat. Šéf gestapa, ktorý naplánoval holokaust a riadil tajnú službu, sa stal protektorom Čiech a Moravy. Po sérii podlých vrážd českých generálov a vlastencov dostal Slovák Jozef Gabčík a Čech Jan Kubiš z hnutia odporu poverenie Heydricha zabiť. Kniha opisuje kariéru nacistu až po smrteľné zranenie na pražskej zákrute v Kobylisiach – jediný úspešný atentát na vysokopostaveného esesáka počas vojny. Zrodil sa brilantný román o akcii Antropoid riadenej z Londýna. Filmové spracovanie knihy Laurenta Bineta HHhH (Marenčin PT, 2010) prichádza do slovenských kín 15. júna 2017 spolu s druhým vydaním knihy pod rovnomenným názvom Heydrich: Muž so železným srdcom


Môj názor: Meno Heydrich, pozná skoro každý. Pražský kat, mäsiar, Blonďavá beštia - aj takto ho niektorý nazývali.
Aj keď poznám príbeh tohto muža, rozhodla som sa, že chcem vedieť viac a hlavne, milujem vojnové knihy, no čo Vám poviem. Úprimne som od tejto knihy čakala prerozprávanie jeho príbehu. To v knihe aj nájdete, ale je tu jedna maličkosť. Kniha je prerozprávaná z pohľadu spisovateľa (ktorý je mimochodom Francúz), takže tam samozrejme nájdete aj autorove poznámky typu: "Nie som si istý či sa to tak naozaj stalo, ale páči sa mi to." "Takto to mohlo vyzerať.", a veľa iných. Prišlo mi, že autor dosť často odbiehal od témy a mňa doslova miatol, taktiež si v tejto knihe prečítate niečo z jeho života, čo mi nevadilo a napríklad som sa dozvedela o veľa veciach, ktoré sú v Prahe, a ktoré si na budúce budem všímať.
Neviem povedať, či by som túto knihu odporučila. Na jednu stranu sa mi páčila a na druhú, by som ju asi niekam zahodila. Mňa osobne kniha začala baviť až od polovice, kedy autor už toľko neodbiehal a písal overené veci, ktoré sa naozaj stali, ale aj tak sa tam nájdu nejaké jeho výmysly. Myslím si, že by kniha mala byť trochu viac upravená, ale napriek tomuto všetkému sa čítala fakt rýchlo.
Takže ostáva len na Vás, či po tejto knihe siahnete, ale podľa mňa za to nestojí.
Aj napriek tomu sto ľudí, sto chutí. Možno práve Vám sa aj cez tieto veci zapáči.

Hodnotenie: 

Za knihu Ďakujem Panta Rhei




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára