nedeľa 24. septembra 2017

Orhan Pamuk - Čosi čudné vo mne

Hello people,

O knihe: Kniha je v tvrdej väzbe a má 544 strán
Keď Mevlut ešte ako chlapec príde do Istanbulu, starobylé mesto sa rýchlo stráca a nahrádza ho nové mesto, ktoré ho uchváti. Tak ako jeho otec, aj on sa stane pouličným predavačom bozy a dúfa, že jedného dňa zbohatne. No zdá sa, že šťastie nie je na jeho strane. Tri roky píše ľúbostné listy dievčaťu, ktoré videl iba raz. Dievčina napokon súhlasí, že s ním utečie, a milenci sa stretnú v noci. No keď sa rozbehnú na vlak, Mevlut si uvedomí, že ho oklamali a že uteká s niekým celkom iným. Orhan Pamuk je nositeľom Nobelovej ceny za literatúru, a podľa britského denníka The Independent je jedným z najlepších súčasných autorov.

"Aby môj syn pochopil, ako ťažko sa nám žilo, povedal som mu, že dodnes nie je ani na jednom okolitom kopci okrem nášho a duttepského zavedená elektrina"


Môj názor: Tento príbeh sa mi veľmi páčil, už len tým, že je z iného prostredia. Zistíte ako to chodí v Turecku, aké majú zvyky, ako je na tom u nich politika a že ani tam, to nemajú ľahké. Najviac ma však kniha zaujala príbehom, pri ktorom sa nie raz zasmejete. Mevlut má zaujímavé detstvo, pretože nie je ako každého jedného dieťaťa v Turecku. Dozvieme sa aké to je predávať bozu hneď po škole až do noci a ráno zase vstať do školy, aké  je byť v triede s bohatými a prejdeme si aj jeho pubertou. Taktiež sa dozvieme o jeho ľúbostných listoch, ktoré píše svojej milej tri roky. S ňou nakoniec aj utečie, tedy myslel si to, neskoršie si však všimne, že to nie je ona, ale jej staršia sestra,  napriek tomu si ju vezme a ďalej? Ďalej si prečítajte sami.
Kniha je rozdelená na niekoľko častí, každá jedna obsahuje jednu časť jeho života. Taktiež ďalšou zaujímavosťou je, že sú tam "výpovede" ľudí, ktorí sa s Mevlutom poznajú. Pre mňa to bola príjemná oddychová kniha na upršané večery, takže ak hľadáte niečo na príjemné čítanie, určite siahnite po tejto knihe.

"Povedal som mu, aby sa nedal oklamať jagavými svetlami Istanbulu a nemyslel si, že sa tam ľuďom žije ľahko." 


Hodnotenie: 

Za knihu Ďakujem Panta Rhei




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára