pondelok 27. augusta 2018

Kate Atkinsonová - Život po živote

Hello people,

O knihe: Kniha je v tvrdej väzbe a má 528 strán
Čo by bolo, keby sme dokázali prežívať svoj život dovtedy, kým by nebol úplne podľa našich predstáv? Počas snehovej fujavice v roku 1910 sa narodí dievča menom Ursala, ale zomiera skôr, ako sa prvýkrát nadýchne. V rovnaký rok počas večernej fujavice sa Ursala narodí opäť a opäť zomiera. Ursala zakaždým prežíva svoj život odznova, sprevádzaný silným pocitom deju vu. Dokáže predvídať predtuchy blížiaceho nešťastia. Dokáže sa Ursula poučiť z chýb, ktorých sa dopustila v minulom živote alebo je uväznená v kruhu predtúch a dejú vu?


"Nerozmýšľaš niekedy, " nadhodila Ursula," čo by sa stalo, keby sa v minulosti zmenila nejaká drobnosť. Keby bol Hitler zomrel pri narodení, alebo keby ho niekto uniesol ako dieťa a vychoval ho - ja neviem, možno v kvakerskej rodine -, určite by všetko vyzeralo ináč."


Môj názor: Po tejto knihe som pozerala už pár rokov, napriek tomu som si ju nikdy neprečítala, teraz však prišiel ten správny čas a ja som z nej úplne uchvátená.
O knihe som veľa nevedela, pretože som si obsah moc napamätala, a tak ma trošku začiatok prekvapil a kým som pochopila, ako to funguje, tak som bola už na päťdesiatej strane, ale potom som sa do príbehu ponorila a úplne si ho užívala.
Hlavná postava sa rodí stále do toho istého života, a tak má niekedy divné tušenie, že niekam musí ísť alebo nemôže niečo dopustiť. Zopár krát sa stretneme aj s tým, že sa postava zasekne na niektorom roku, v ktorom zomrie aj niekoľko krát po sebe, napriek tomu, že má tušenie, že sa musí niečo zmeniť.
Najviac sa mi však páčila druhá polka knihy, kedy zomierala približne v tom istom veku, ale každý život bola niekym iným. Raz žila v Londýne, neskôr v Nemecku a nakoniec sa aj tak vrátila do Londýna. Zaujímavé tiež bolo, že sa to dialo cez druhú svetovú, takže tam samozrejme nemôže chýbať stretnutie s Hitlerom, s Evou Braunovou alebo bombardovanie.
Jediné, čo mi na knihe vadilo, boli niektoré pasáže, ktoré mi prišli úplne zbytočné a nezáživné.
Napriek tomu knihu radím k príjemným oddychovkám, ku ktorým sa určite v budúcnosti ešte zopárkrát vrátim.

Hodnotenie:



Za knihu Ďakujem kníhkupectvu Knihy pre každého

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára