utorok 11. septembra 2018

John Irving - Ako oslobodiť medvede

Hello people,

O knihe: Kniha je v mäkkej väzbe a má 432 strán
Keď Sovietska armáda v posledných dňoch druhej svetovej vojny vstúpila do Viedne, zmizli všetky zvieratá z Viedenskej zoologickej záhrady, pravdepodobne ich zjedli hladujúci občania mesta. V tomto historickom románe o nacistickom obsadení Rakúska a o sovietskej okupácii Viedne dvaja viedenskí študenti v roku 1967 znovu uskutočnia „oslobodenie“ viedenskej zoo – s komickými a zároveň hroznými následkami. To, že tento bohato štruktúrovaný román napísal dvadsaťpäťročný Američan, je ďalším dôkazom o obrovskom talente Johna Irvinga.

"Dávaj si pozor, kam stúpaš," povedal som. "Stúpiš na môjho cvrčka."


Môj názor: Irvinga som si obľúbila už pri knihe Svet podľa Garpa. Keď som si všimla, že mu u nás vyšla jeho úplne prvá kniha, tak mi bolo viac než jasné, že ju musím prečítať.
Irving určite nie je pre každého a už som sa veľa krát stretla s ľuďmi, ktorým nesadol, a ktorý odsúdili túto knihu kvôli tomu, že je to jeho prvotina. Napriek tomu som sa nedala odradiť a s radosťou som sa do nej pustila.
Kniha sa mi čítala veľmi ľahko a pravdupovediac, ani som si nevšimla, ako rýchlo som sa dostala ku koncu. Všetko prešlo tak rýchlo, že zrazu bolo po všetkom a mne ostala len hlava v smútku.
Postavy som si obľúbila a neskutočne som sa s nimi nasmiala.
Páčil sa mi nápad a ešte viac myšlienka, a tak mi neostáva nič iné, len knihu doporučiť.
Ak sa bojíte, že to bude mať nejakú spojitosť s vojnou, nestrácajte hlavu. Vojnu opisuje jedna z postáv a to kvôli výkladu o jeho pôvode a histórií jeho rodiny. Tieto kapitoly môžte však kľudne preskočiť, pretože sa v nich nenachádza nič podstatné do deja tohto príbehu, napriek tomu to však  dodáva svoje čaro.
Nemôžem Vám zaručiť, že sa Vám práve táto kniha bude páčiť, ale napriek tomu, túto knihu budem považovať za príjemnú oddychovku, s ktorou som si jej príbeh neskutočne užila.

Hodnotenie:
Za knihu Ďakujem Panta Rhei

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára