nedeľa 8. septembra 2019

Will McCallum - Ako sa zbaviť plastov

Hello people,

O knihe: Kniha je v tvrdej väzbe a má 216 strán
V roku 2050 bude vo svetových oceánoch viac plastov ako rýb. Naďalej však do morí prúdi každú minútu jedno smetiarske auto plné plastov, naďalej sa každú sekundu vyrobí 20 000 plastových fliaš. To už je skutočný dôvod na paniku!
Plastový odpad je jednou z najväčších environmentálnych katastrof súčasnosti. Všetci máme pred očami morské vtáctvo s útrobami plnými plastu a uvedomujeme si, že zmena je životne dôležitá. Ako ju však urobiť?
Will McCallum, guru hnutia bojujúceho proti plastom a riaditeľ Greenpeace pre otázky oceánov napísal mimoriadne dôležitú a zrozumiteľnú knihu, ktorou nás chce motivovať k tomu, aby sme krok za krokom zredukovali plastovú stopu v našich životoch. Začať môžeme odmietnutím jednorazovej igelitky a skončiť zorganizovaním protestu proti používaniu plastového riadu na akciách v našom meste.
Kniha Ako sa zbaviť plastov je praktický sprievodca plný dôležitých a dobrých rád, v ktorom spolu s autorom postupujeme krok za krokom nielen k lepšiemu pocitu, ale aj k záchrane našej planéty.
Je o päť minút dvanásť! Zobuďme sa!
Kniha Ako sa zbaviť plastov Willa McCalluma vychádza v preklade Kristíny Karabovej.

Všetkým tým, ktorí deň čo deň bojujú proti záplave plastového odpadu - nech vás sprevádza sila. Dúfam, že vám k tomu trochu pomôže aj táto kniha.


Môj názor: To, že je teraz obrovský problém s plastmi, sme asi zaznamenali všetci, ale čo s tým môžme spraviť? To nám prezrádza McCallum, riaditeľ Greenpeace v jeho novej knihe.

V tejto knihe sa však nedozvedáme len tipy, ako zredukovať plasty v našom živote, dostávame aj veľa rozhovorov so zaujímavými osobnosťami, ktoré sa touto problematikou zaoberajú. A to presne najviac zaujalo mňa. Otázka, ktorá bola pre mňa najviac zaujímavá, bola: Aký najhorší príklad plastového znečistenia videli. Niektoré situácie, v ktorých sa tieto osobnosti ocitli, som si absolútne nevedela predstaviť. U nás sa totiž tento problém neprejavuje až tak, ale keď rozprávali o plážiach, na ktorých sa plasty snažili odstrániť a kopu z nich neboli schopní upratať, pretože pláž bola vytvorená už len z naplaveného plastu, tak mi bolo z toho smutno. V týchto rozhovoroch sa však dozviete oveľa viac zaujímavých vecí a už len kvôli ním sa táto kniha oplatí prečítať.

Veľa tipov, ktoré nám Will v tejto knihe dáva, už možno poznáte. Ja sama niektoré z nich robím už nejakú tú dobu. Dosť z nich som však počula prvý krát a po dočítaní som mala veľkú chuť sa do nich hneď pustiť. Páčil sa mi nápad, že za každou kapitolou máte tabuľku, kde si môžte značiť vaše postupovanie v odstraňovaní plastov z vašej domácnosti, a tak môžte porovnať, ako ste na tom boli na začiatku a ako to u vás vyzerá teraz.

Táto kniha bola pre mňa úžasnou príručkou k rozšíreniu obzoru ohľadom plastov a určite ju odporúčam prečítať všetkým, ktorých aspoň trošku tento problém zaujíma.

Hodnotenie:


Za knihu Ďakujem vydavateľstvu Absynt


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára