nedeľa 10. novembra 2019

Patrick Ness - Noc žeriava

Ahoj,

O knihe: Kniha je v tvrdej väzbe a má 328 strán
Magický príbeh inšpirovaný prastarými japonskými mýtmi o vzťahoch medzi rodičmi a dospelými deťmi, medzi rozvedenými partnermi aj medzi kamarátmi a kolegami. Ako tie najnevinnejšie maličkosti dokážu otvoriť cestu k dávno zatrateným blízkym.
George Duncan je štyridsaťosemročný Američan žijúci v Londýne. Rozvedený, kontakt s dcérou má obmedzený na minimum a je osamelejší, ako si je sám ochotný priznať. Vlastní malý obchodík s tlačiarenskými službami, v ktorom sa venuje svojej vášni – zo stránok kníh vyrába miniatúrne sošky.
Deň po tom, ako v záhrade objaví postreleného majestátneho žeriava, mu do života vstúpi Kumiko. Sčista-jasna sa zjaví v jeho obchodíku s ponukou na spoluprácu. Ona tvorí nádherné obrazy z najjemnejšieho peria a s Georgeovými papierovými soškami majú šancu stvoriť niečo úchvatné. Kumiko má silu zmeniť jeho život od základov. Lenže George nedokáže odolať jej kráse a tajuplnej povahe.
Román Noc žeriava je dôvtipný, magický a romantický príbeh o vášni a sebaobetovaní. Patrick Ness zasnene v sprievode mýtov oslavuje tvorivého ducha a zničujúcu silu lásky.

Vzdychol si. Chcel ju držať v náručí , chcel ju objímať, chcel svojimi drsnými rukami nežne hladiť jej pokožku na chrbte, na stehnách, dokonca aj na chodidlách a rukách.


Môj názor: Pri niektorých veľmi čítaných autoroch, ktorých diela som ešte nemala možnosť si prečítať, ma niekedy dobehne ten pocit, že už je proste čas. A tak nejak to bolo presne s touto knihou. Patricka Nessa ospevujú naozaj všade. Doteraz však vydával knihy pre nižšiu vekovú kategóriu, a tak som využila príležitosť a pri zmienke, že mu u nás vyjde beletria som okamžite po nej siahla.

No a výsledok je veľmi pozitívny. Autora som si obľúbila od prvej kapitoly, pri ktorej som sa fakt nasmiala, ale aj keď neskôr už nebolo moc čo k smiechu, kniha ma do seba neskutočne vtiahla.

Celý tento príbeh je založený na tradičnej japonskej rozprávke o poranenom žeriavovi, ktorá je o láske a vďačnosti a presne taká je aj táto kniha. Nachádzajú sa tu dve dejové linky, ktoré sa samozrejme prepoja. Jedna obsahuje príbeh, ktorý Vás zahreje pri srdci a užívate si jeho priebeh. A tá druhá je vcelku iná. Dalo by sa povedať až zvláštna, samozrejme aj ona obsahuje svoje čaro.

Musím priznať, že Patrick Ness vie, ako písať a aj keď sa istú časť v príbehu nič zvratné nedialo, užívala som si každú jeho vetu. Ak by som mala vyzdvihnúť jednu vec na tejto knihe, tak by to bolo množstvo emócií, ktoré nám do príbehu autor vložil. Tiež by som však nemohla zabudnúť na vývoj postáv, ktoré sa behom príbehu menili.

Táto kniha vo Vás zanechá neskutočné množstvo emócií a aj keď už mám knihu dávnejši za sebou, ešte stále ich nosím v sebe a rozhodne túto knihu odporúčam prečítať. Ak, teda hľadáte niečo odpočinkové s množstvom emócií, tak práve toto by mohlo byť to pre Vás.

Hodnotenie:


Za knihu Ďakujem Albatros media



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára