sobota 18. januára 2020

Rachel Heng - Klub samovrahov

Ahojte,



O knihe: Kniha je v mäkkej väzbe a má 336 strán
New York, neďaleká budúcnosť. Medicínske technológie pokročili do takej miery, že nesmrteľnosť je doslova na dosah – no len pre tých, ktorí dokázali, že si ju zaslúžia.
Pre tých, ktorí dokazujú svoju oddanosť myšlienke dlhovekosti, a preto sa označujú ako liferi, čiže životaschopní: pravidelne cvičia, pijú zeleninové šťavy, chodia včas spať a zdravo sa stravujú.
Geneticky dokonalá, zdravá a spoločensky príkladne adaptovaná storočná Lea by mohla byť pre ostatných životaschopných vzorom, no jedného dňa, zazrie na ulici svojho otca, ktorého nevidela od detstva. Rozbehne sa za ním a takmer pri tom zahynie pod kolesami auta, čo vzbudí podozrenie. Zaslúži si nesmrteľnosť, keď sa dopustila takejto nerozvážnosti? Riskovať vlastný život sa v tomto svete považuje za vážny prečin.
Klub samovrahov nebol vždy skupinou zapálených aktivistov. Založilo ho zopár životaschopných, ktorí postupne stratili všetky ilúzie. Stretávali sa, aby sa oddávali zakázaným činnostiam: koncertom živej hudby, nezdravým jedlám, neviazanej zábave. Postupom času si však vyslúžili povesť teroristickej bunky a po krku im ide štátna moc.
Lea sa im rozhodne zavolať...
Temný, provokatívny román Klub samovrahov zasadený do sveta na pokraji krízy spôsobenej prehnanou starostlivosťou o zdravie rozpráva desivý, no fascinujúci príbeh o strate ilúzií, o otázke, čo je v živote najdôležitejšie, a o boji medzi vedou, túžbou po dokonalosti a umením žiť naplno.

"Aj tak človek musí byť opatrný, veď vieš. Ako tvoji zamestnávatelia chceme pre teba len to najlepšie. Zdravú myseľ, zdravé telo. Čo ak, čo ak si preťažena?"


Môj názor: Určite sa Vám občas stáva, že po prečítaní anotácie sa Vám príbeh zapáči, a tak sa neviete dočkať, aké spracovanie si autor pre Vás pripravil. No po prečítaní ste sklamaní, pretože s tým nápadom sa dalo tak úžasne pracovať, ale autorovo spracovanie sa Vám moc nepáčilo.

Presne takto som to ja mala s touto knihou. Námet mi prišiel fakt dobrý a zaujímavý, ale jeho spracovanie ma až tak nezaujalo. Musím uznať, že sa kniha čítala veľmi jednoducho, čo mal na svedomí autorkin štýl písania, ale aj to, že sa tam stále niečo dialo, a tak ma to lákalo čítať ďalej. Napriek tomu som očakávala, že autorka z toho vyťaží viac.

Začiatok vyzeral veľmi sľubne. Niektoré scény sa mi podobali na Orwellovo 1984, čo upútalo moju pozornosť a s nadčením som pokračovala ďalej. To nadšenie však časom opadávalo a ja som sa nevedela dočakať konca. Častokrát som sa pristihla, že pri myšlienkach hlavnej postavy síce čítam, ale myšlienkami som niekde úplne inde. A tak moju pozornosť kniha pomaly strácala, až mi ku koncu vôbec nezáležalo na tom, ako to skončí.

Netvrdím, že táto kniha je úplne zlá. Možno práve Vám sa zapáči. Napriek tomu si stojím však za názorom, že z tohto námetu sa dalo vytiahnuť oveľa viac. Občas si hovorím, že by som mala ostať pri svojích žánroch a aj napriek tomu, že ma kniha zaujme neskúšať niečo iné, pretože potom mám zlý pocit z toho, že som knihu negatívne ohodnotila a nadšencov sci-fi od nej odradila. V tomto prípade sa teda toho vôbec nedržte.

Hodnotenie:
Za knihu Ďakujem Albatros media



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára