utorok 7. apríla 2015

Veronica Roth - Rezistencia

Ahoj,
Po sto rokoch som dočítala Experiment a tak tu je naň recenzia.



O knihe: Kniha je v tvrdej väzbe a má 348 strán.
Tris a Tobias sú zase spolu. Ale akým štýlom? Ich hádky sú nekonečné. Frakcie sa už na dobro zrušili a tak sa malá skupinka potajme vybrala do sveta za plotom. Dostali sa na Úrad, kde spravujú všetky Experimentálne mestá. Tam sa Tris konečne dozvie všetko o svojej mame a aj o svete za plotom. Taktiež sa dozvedajú, že celý ich život sledovali ľudia z Úradu a že vedia o nich dosť veľa informácií. Mesto sa postupne rozpadáva a ľudia z Úradu chcú zasiahnuť. To sa im však Tris posnaží prekaziť.

"Človek môže byť statočný nespočetnými spôsobmi. Môže obetovať život za iného človeka alebo za nejaký vyšší cieľ. Môže sa vzdať všetkého, čo kedy poznal alebo miloval. 
No neplatí to vždy.
Niekedy stačí, keď zatne zuby, ovládne bolesť a každý deň sa snaží urobiť krok k lepšiemu životu, pomaly a trpezlivo."

Môj názor: Túto knihu som fakt čítala až dva mesiace, lebo som nechcela koniec. No raz som to predsa prečítať musela a tak prišiel konečne ten čas. Bola som dosť prekvapená, že som za jeden deň prečítala z tej knihy 200 strán, čo je viac ako polovica. Keď sa mám úprimne vyjadriť k tejto knihe, tak ma vôbec nebavila, asi aj preto mi trvalo tak dlho ju prečítať. Týchto posledných 200 strán ma konečne začali baviť a bol tam nejaký ten adrenalín, ale tie prvé stránky na mňa pôsobili, ako keby mi chcela spisovateľka natlačiť strašne veľa faktov a môj mozog to nevedel až tak dobre spracovať. Budem teda rozprávať len o tých posledných stránkach. Páčilo sa mi, že sa Tobias znova do niečoho zaplietol a  nesedel na zadku. Aj keď mi dosť často vadili ich hádky a hneď na to udobrovanie. Koniec. Ach ten koniec. Nechcem vám veľa prezradiť ale poviem aspoň to, že som pri ňom plakala. Najviac sa mi na tom páčilo o dva a pol roka neskôr. Bolo to krásne. Aj keď som vážne pri tom plakala.

Hodnotenie: Tejto knihe dávam tri hviezdičky. Prečo? Bola to posledná časť mojej obľúbenej série a čakala som od nej naozaj veľa, ale tá nuda na začiatku bola naozaj strašná. Cítila som sa, ako keď som čítala Harryho a do polovice knihy bolo len aké má predmety, kam všade chodí a až potom nejaké dejstvo.

Tak to je všetko odo mňa k tejto knihe.
Ahoj pri ďalšom článku.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára