utorok 26. mája 2015

Témy#4

Hello poeple,
som tu s novým článkom Témy. Dneska budem písať o vegetariánstve.(ja viem, že to nemá s knihami veľa spoločné, ale jedna známa ma poprosila či by som o tom nenapísala)


 Určite sa pýtate prečo práve o vegetariánstve?
Odpoveď je: pretože som vegetariánka.

Veľa ľudí, ktorý vedia, že ňou som, sa ma pýtajú otázky typu: Ako dokážeš nejesť mäso?
Ako môžeš vydržať bez rezňov? Čo vlastne ješ, keď nie mäso?  Prečo si sa vlastne rozhodla byť vegetariánka? Čo ti na to povedali rodičia?

Odpovede na niektoré otázky sú jednoduché, ale na niektoré mi odpovedať trvá dosť dlho.

Stretla som ľudí, ktorí proti vegetariánom niečo majú a ani samy nevedia čo, no stretla som aj ľudí, ktorý mi robia napriek a všetko čo jem povedia, že je v tom mäso. Veľa ľudí ma za to obdivuje, ale aj nechápe ako to môžem vydržať.

Chcem Vám objasniť prečo som sa rozhodla byť vegetariánka a odpovedať na otázky.



Vegetariánkou som sa rozhodla kvôli všelijakým videám na internete ako tam týrajú zvieratá, ako ich tam násilne zabíjajú a ubližujú im. Niekto si povie, že som to videla len na videu a nemusí to byť tu na Slovensku, ale takéto veci sú aj u nás a nielen týranie dobytka, ale aj domácich miláčikov.
Som členka občianske združenia, ktoré zachraňuje mačky na uliciach. Keď vidím v akom stave ich nájdeme a ako ich to musí bolieť. Tak som si povedala ani Nás nikto neje, tak prečo máme mi jesť ich.

Prvú otázku, ktorú som dostala, bola Ako dokážeš nejesť mäso? Vlastne ani neviem ako ale ani ma to neláka. Chodím s bratmi do Mc, ale nemala som ani raz chuť si dať hamburger alebo nugetky.
Dosť zaujímavá otázka, na ktorú neviem odpovedať je, že Čo jem ak nie mäso? Na túto otázku neviem odpovedať. Je veľa jedál bez mäsa, ale že by som mala nejaké vybraté, ktoré si varím pravidelne, také nemám. Hľadala som  aj všelijaké kuchárky s vegetariánskymi jedlami, ale žiadne som nenašla.

Byť vegetariánom je niekedy dosť ťažké, ale pre mňa nie na toľko aby som začala jesť mäso.
Vydržala som všelijaké pády nadol, ale že by som sa tohoto vzdala nehrozí.

Keď som to oznámila rodičom, začali mi hovoriť, že to je nezdravé budem musieť jesť tabletky a tak. Moja odpoveď bola, žiadne tabletky brať nebudem. Poznám dievča, ktorá je vegetariánka už 2 roky a ešte nebrala žiadne tabletky.

Dostala som ešte jednu otázku. Čo tým chcem dosiahnuť? Aby kvôli mojej potrebe jesť mäso, neboli týrané zvieratá.

Dosť často počúvam od ľudí pre mňa vtip: A prečo tým zvieratám ješ jedlo? Odpovedám na to: Trávy je na svete dosť.

NA dnes Vám položím aj otázku a to, či nepoznáte nejaké vegetariánske kuchárky? Ak áno určite mi dajte vedieť.
Tak to je odo mňa všetko, dúfam, že som napísala všetky dôležité veci o vegetariánstve.
Ahoj, pri ďalšom článku.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára