nedeľa 23. septembra 2018

Fiona Mozleyová - Kráľovstvo Elmet

Hello people,

O knihe: Kniha je v tvrdej väzbe a má 280 strán
Na samote v jaseňovom lese stojí zrub, v ktorom žije tato a jeho dve deti Cathy a Daniel. Tato je mohutný muž, povestný svojou hrubou silou. Aj deti vedie k tomu, aby sa dokázali pobiť za seba a svoju pravdu. Chce ich tak zoceliť, aby dokázali bojovať proti zlu sveta, s ktorým vlastne nemajú žiadny kontakt – nechodia do školy, nemajú kamarátov, stretávajú len hŕstku susedov. 
Ich samotársky život jedného dňa naruší návšteva pána Pricea, bezškrupulózneho majiteľa okolitých pozemkov. V tej chvíli sa začína odvíjať príbeh boja za kus zeme, kde na jednej strane stojí zákon peňazí a na druhej zákon džungle. Pokojný život trojčlennej rodiny tak eskaluje do násilia a nenávisti, ktoré nie je možné zastaviť. 

Niet po nej ani stopy, ale nádej umiera posledná.


Môj názor: Kráľovstvo Elmet je jedna z mála kníh, pri ktorej som si prečítala obsah a vďaka nemu som sa pre túto knihu rozhodla. 
Prvé, čo ma pri knihe zaskočilo bol štýl písania. Skladba viet niekedy nedávala význam, niektoré slová tam boli naviac, slovosled bol úplne naopak alebo som si niekedy hovorila, že lepšie by sa bolo vyjadrilo malé dieťa. Napriek tomu som čítanie nevzdala a kvôli obsahu som pokračovala ďalej. 
Príbeh sa mi páčil, a tak som si po chvíli zvykla na autorkin štýl. Vyvýjal sa zaujímavo a úplne iným smerom, ako som očakávala. Čakala som totiž oddychovú knížku, v ktorej bude opísaný príbeh rodinky, ktorá žije v lese. 
Príbeh rozpráva chlapec a rozpráva väčšinou o minulosti svojej rodiny. V domčeku žije spolu so svojím tatom a sestrou. Celé sa to však neskôr zvrtne a z milej oddychovej knížky sa stane akčný trhák, ako z telky (nevraviac o konci). 
Doteraz neviem vyjadriť názor, či sa mi kniha páčila alebo nie, na jednej strane to bol zaujímavý príbeh o tom, aké je ťažké bojovať s nástrahami, ktoré nás v živote čakajú, ale na druhej strane mi to prišlo miestami až moc prehnané a koniec mi naozaj prišiel ako odkopírovaný z akčného filmu. 
Ponaučenie, ktoré si beriem z tejto knihy je, že si aj naďalej nebudem radšej čítať obsahy a hľadieť na pekné obálky, ale riadiť sa odporúčaniami a inštinktom :)



Hodnotenie: 
Za knihu Ďakujem kníhkupectvu Panta Rhei





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára