nedeľa 30. júna 2019

Claire Messud - Dievča v plameňoch

Hello people,


O knihe: Kniha je v tvrdej väzbe a má 192 strán
Svieži a pútavý portrét priateľstva dvoch žien, ktoré sa stretli v materskej škôlke a odvtedy si boli súdené. 
Julia Robinsonová a Cassie Burnesová sa poznajú od detstva a delia sa o všetko. Spoločnú majú aj túžbu uniknúť z dusivého zovretia svojho rodného mesta Roystonu v štáte Massachusetts. Ale dospievanie ich načas rozdelí. Julia je dievča zo strednej vrstvy, jej rodina je súdržná a šťastná. Cassie je v tomto iná: otec jej zomrel, keď bola maličká, a s matkou, ktorá ju vychováva sama, vychádza čoraz horšie. Keď do ich života vstúpi záhadný Anders Shute a zvedie jej matku, Cassie si pripadá nechcená a opustená. A tak sa pod vplyvom hnevu a zúfalej túžby nájsť odpovede na svoje otázky vyberie na cestu, ktorá zničí všetko - ešte aj jej najstaršie priateľstvo. 



Občas som mala pocit, že dospievať a byť dievčaťom znamená naučiť sa báť.


Môj názor: Veľa z Vás určite pozná Neapolskú ságu od Eleny Ferrante. Po prečítaní tejto série som dlho hľadala niečo podobné. Aj keď som pár podobných titulov našla, nikdy sa úplne nepriblížli Neapolskej ságe. A teraz prišlo Dievča v plameňoch. Kniha, ktorá mi úplne pripomenula Neapolskú ságu a ja som sa do nej zamilovala.


Tento príbeh Vám rozpráva Julia. Vracia sa späť do minulosti a rozpráva nám o všetkých zaujímavých zážitkoch, ktoré s Cassie prežila, aké to je vyrásť a čo všetko sa zmení. Rozpráva nám, aké to medzi nimi s Cassie bolo, či už v dobrom alebo v zlom a ako to celé skončilo.

Príbeh sa odohráva v Americkom mestečku, takže dievčatá majú veľmi podobné detstvo, ako veľa z nás. Možno aj preto sa mi príbeh tak páčil. Dokázala som si totiž úplne predstaviť, čo prežívajú.
Knihu som doslova zhltla za jeden deň. Autorka má totiž vynikajúci štýl písania, a tak si ani neuvedomíte, kedy ste sa dostali na koniec.

Na začiatku knihy som si myslela, že ide len o obyčajný príbeh dvoch kamarátok. Po dočítaní si však uvedomíte, že Vám autorka chcela predať toho viac a robila to len nenápadne po kúskoch.

Keď som si uvedomila, že mi ostáva posledných pár strán, veľmi som si želala, aby kniha mala aspoň ešte raz taký počet strán. Napriek tomu som sa s príbehom musela rozlúčiť a dúfam, že tejto autorke u nás vyjdú aj ďalšie knihy a budeme si ich môcť užiť tak, ako túto.

Hodnotenie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára