štvrtok 28. februára 2019

Naomi Alderman - Sila

Hello people,

O knihe: Kniha je v tvrdej väzbe a má 352 strán
Ženy na celom svete zisťujú, že majú silu. Stačí roztvoriť dlaň, pohnúť prstom a dokážu spôsobiť ukrutnú bolesť či dokonca smrť. 
Prišiel Deň dievčat, ale ako a kde sa skončí?
Sila je feministickou sci-fi, ktorú denník Guardian vybral za knihu roka 2017. 
Dievča v americkom zapadákove utečie od nevlastného otca, ktorý ho zneužíva. 
Mladík v Nigérii natočí video, ako sa dievča v supermarkete obráni pred útočníkom. 
Dcéra mafiána z východného Londýna je svedkyňou popravy svojej matky. 
Senátorka v Novom Anglicku sa pokúša chrániť svoju dcéru. 
Allie, Tunde, Roxy a Margot trpia nerovnosťou, ktorá sa udržiavala vo svete počas celých storočí. Využijú pohnuté časy, aby zaviedli nový poriadok. Iskra revolúcie preskakuje z jednej krajiny do druhej, nová sila, výnimočná a ničivá, ktorú v sebe objavili dievčatá a mladé ženy, navždy zmení svet. 


"Chcem, aby ste vedeli, pani senátorka, že testy podstupujú všetci, ktorí pracujú v budove. Neboli ste náhodne vybraná."


Môj názor:  Kniha Sila ma zaujala svojou obálkou, ale hlavne svojími pozitívnymi recenziami. Práve preto som sa rozhodla, že si o knihe nič neprečítam a nechám sa prekvapiť. Možno som si ale  mohla prečítať aspoň kúsok, a tak by som nebola až v takom šoku, ako keď som sa začítala a zistila, že kniha je vlastne dystopia a nie jedno z diel, z Talianského prostredia, ako má vydavateľatvo Inaque zvykom vydávať. 
Napriek tomu som bola veľmi milo prekvapená, pretože som sa do knihy veľmi rýchlo začítala a nevedela som prestať čítať, až do konca. 
Príbeh je rozprávaný z pohľadov štyroch osôb, ktoré sú v tejto knihe najdôležitjšie. Máme teda prehľad o všetkých dôležitých veciach, ktoré sa v "novom" svete dejú hneď z prvého pohľadu.
Viacerí knihu prirovnávajú ku knihe Príbeh služobníčky a aj keď sa v oboch dystopiach jedná o ženy, v Príbehu služobníčky sa ocitnete v novej krajine, ktorá je už rozbehnutá, zatiaľ čo v Sile začínate úplne od znova, a tak sa dozvedáte celý príbeh postupne, čo mi príde oveľa lepšie, ako keď sa vraciate z prítomnosti do minulosti a naopak. 
Moje pocity z tejto knihy sú veľmi kladné a keďže je to moja prvá prečítaná kniha tohto roku, nemohla som ho odštartovať lepšie. 
Túto knihu Vám teda odporúčam všetkými desiatimi a ak nad knihou rozmýšľate, tak sa do nej určite pustite čo najskôr. 

Hodnotenie:


Za knihu Ďakujem Panta Rhei








Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára