sobota 9. marca 2019

Jessa Crispin - Prečo nie som feministka

Hello people,

O knihe: Kniha v tvrdej väzbe a má 128 strán
Ste feministka? Veríte, že ženy sú ľudské bytosti a zaslúžia si rovnaké práva ako muži? Ak áno, potom ste feministka. .. 
Naozaj? Naozaj je to také jednoduché? Kritička Jessa Crispin vo svojej knihe tvrdí, že hnutie za ženské práva a oslobodenie obetovalo význam a túžiac po všeobecnom prijatí sa zmenilo na banálnu, zdvorilú, disneyovsky neškodnú pózu, ktorá si nedovolí spochybniť status quo. 
Vo svojom odvážnom manifeste žiada viac: úplnú deštrukciu systému utláčania a toho, o čom dnes ľudia hovoria ako o feminizme. 



Vaše každodenné rozhodnutia - účes, čo nosíte, potraviny, ktoré jete, petície, ktore podpisujete, názory, ktoré vyslovujete, televízny program, za ktorý si platíte alebo nelegálne sťahujete - neničia svet.Ale rovnako ten svet ani nezachraňujete.


Môj názor: Táto kniha bola pre mňa jedno veľké NIE.
Veľmi dlho som sa presviedčala, aby som v nej pokračovala a čakala na nejaký zázrak, ktorý knížku zachráni, a nakoniec sa mi to podarilo. Zázrak však neprišiel.
Kniha bola v podstate stále o tom istom. Prišlo mi to, ako keď sa s niekym rozprávate a tá osoba sa Vás snaži presvedčiť o svojom názore. Na začiatku o tom len debatujete, ale čím viac to riešite, tým viac sa do toho tá osoba vciťuje a niekedy je až moc agresívna a presne taká mi príde táto kniha.
Kniha sice má len 128 strán, ale prišlo mi to ako nekonečné a zdalo sa mi, že autorke išlo celý čas len o to, aby našla na feministkách len tie zlé veci a čo najviac ich mohla za ne skritizovať.
Od knihy som skôr čakala nejaký zaujímavý príbeh alebo historky o tom, prečo nechce byť feministkou, ale je to len spísaný autorkin názor, ktorý vlastne ani nie je vysvetlený, prečo má práve takýto pohľad na feminizmus.
Ponaučenie pre mňa? Naozaj nesúď knihu len podľa obalu a zaujímavej anotácie, ale prečítaj si aspoň pár strán.

Hodnotenie:


Za knihu Ďakujem Panta Rhei

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára