piatok 19. apríla 2019

Daniel Keyes - Kvety pre Algernona

Hello people,

O knihe: Kniha je v tvrdej väzbe a má 280 strán
Kultový román druhej polovice 20. storočia, dnes právom považovaný za klasiku americkej literatúry, ktorá inšpirovala množstvo filmových, divadelných a dokonca aj rozhlasových adaptácií. Charlie Gordon má IQ 68. Keď mu ponúknu možnosť podstúpiť experimentálnu operáciu na zvýšenie IQ, neváha ani sekundu! Celý zˇivot túžil bytˇ mu´dry. Rovnakú operáciu s rovnakým výsledkom podstúpil aj myšiak Algernon. Keď jedného dňa začne Algernonov stav upadať, vedci netušia, či čaká podobný koniec aj Charlieho.


"Moja inteligencia vrazila klín medzi mňa a všetkých ľudí, ktorých som poznal a ľúbil....

Teraz som osamelejší, než predtým.


Môj názor: Táto kniha ma oslovila milou obálkou, keď zložíte z knihy prebal, nájdete na pravom dolnom rohu Algernona, malého myšiaka, ktorý túto knihu zdobí. To som však ešte netušila, že sa za peknou obálkou nachádza ešte krajší príbeh. 
Príbeh rozpráva Charlie, píše si zápisky do denníku, a tak vidíme pokrok v jeho myslení. Na začiatku vás možno prekvapia gramatické chyby, ktoré príbeh dotvárajú ešte viac, a tak máte pocit, že sa príbeh reálne deje a vy ho spoznávate pomocou jeho denníku.
Síce už mám za sebou minimálne sto kníh zo svetovej literatúry, napriek tomu som ešte nenašla žiadnu, ktorá by ma pohltila a zasiahla tak, ako táto. 
Príbeh totiž obsahuje neskutočne hlbokú myšlienku, ktorá dojme každého z vás. Je prerozprávaný tak dobre, že som mala pocit, že Charlie je môj kamarát, ktorý mi na konci dňa rozpráva, čo prežil a ako sa cíti. Nechcela som sa s príbehom rozlúčiť, a tak som ostala zaseknutá na posledných päťdesiatich stranách a stále som knihu odkladala. Napriek tomu prišiel deň, kedy som sa rozhodla, že už Charlieho nemôžem nechať čakať a potrebujem vedieť, či sa to naozaj skončí tak, ako si sám Charlie myslel. 
Viac vám už ale neprezradím, na to si knihu budete musieť prečítať sami.
Ja vám ju odporúčam všetkými desiatimi a rozhodne by sa mala nachádzať u každého knihomola. 

Hodnotenie: 



Za knihu Ďakujem kníhkupectvu Knihy pre každého

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára