nedeľa 18. augusta 2019

Ruth Ware - Žena v kajute 10

Hello people,

O knihe: Kniha je v tvrdej väzbe a má 360 strán
V tomto pekne upradenom príbehu, pripomínajúcom knihy Agathy Christie, Lo Blacklocková, žurnalistka, ktorá píše pre časopisy o cestovaní, práve dostala prácu, aká sa pritrafí raz za život: má stráviť týždeň na luxusnej výletnej lodi. Nebo je jasné, more pokojne, vyberaní hostia v dobrej nálade, keď sa výletná loď Aurora vydá na plavbu po malebnom Severnom mori. Spočiatku je pre Lo pobyt na lodi číra radosť: kajuty sú prepychové, večierky iskrivé a elegantní hostia zábavní. No ako sa týždeň chýli ku koncu, nebo sa zatiahne, palubu bičuje studený vietor a Lo sa stane svedkom desivej udalosti, ktorá jej pripomína hrôzostrašnú nočnú moru: jednu ženu zhodia cez palubu. Podľa záznamov však nikto z pasažierov na lodi nechýba, a tak sa loď plaví ďalej, akoby sa nič nestalo, napriek zúfalej snahe presvedčiť ľudí, že sa stalo niečo strašné.
Prekvapivé zvraty v deji a tajomne krásne no klaustrofobické prostredie robia z tohto románu Ruth Ware skutočnú čitateľskú lahôdku.


Niekto bol v mojej kajute!

Niekto, kto o tom vie...

Niekto, kto vie, čo som videla a počula. A čo som povedala. 


Môj názor: Veľakrát sa stáva, že na obálkach kníh je veľkým nápisom upozorňované na to, že autor/autorka píše ako ten a ten, alebo že príbeh je podobný, ako príbeh nejakého veľkého autora. Väčšinou si tieto nápisy nevšímam, ale tentokrát ma neobišla reklama na túto knihu s textom, ktorý hlásal, že sa príbeh podobá na príbehy Agathy Christie.

Niekedy mám pocit, že by nás tieto nápisy mali obchádzať veľkým oblúkom, pretože väčšinou bývajú nepravdivé a zbytočne Vás navnadia na obrovské úžasné príbehy a nakoniec nedostanete skoro nič v porovnaní s očakávaním.

Tak nejak to bolo aj s touto knihou. Priznám sa, že som od Agathy ešte nič nečítala, ale podľa toho, ako sa o nej hovorí, tak toto malo veľmi ďaleko od nej.

Ďalšia vec, ktorej som sa neskutočne bála, bol názov knihy. Ak sa totiž hýbete v oddelení thrillerov, môžte si všimnúť, že žena alebo dievča v názve knihy sú veľmi časté. Ak ste pár z nich prečítali, tak zistíte, že príbehy sa často podobajú tým, že hlavná hrdinka je žena, ktorá je alkoholička, a tak to, čo tvrdí že videla, jej skoro nikto neverí. Táto vec samozrejme neobišla ani túto knihu, a tak u mňa za to stratila plusové body pri hodnotení.

Samotný príbeh ma pomerne nadchol. Od začiatku sa tam vždy niečo dialo, a tak ste nemali problém čítať ďalej. Dej bol napínavý a bola som zvedavá, ako to celé skončí. Moment, kedy ma to prestalo baviť a priznám sa, že som začala preskakovať strany bol, keď si hlavná postava začala všetko vyčítať a niekoľko strán sa opakovalo to isté. Vtedy mi začala neskutočne liezť na nervy a už som sa nevedela dočkať, kedy to celé skončí.

Túžbu pokračovať v čítaní som mala aj vďaka štýlu viet. Neboli to totiž nejaké dlhé náročné vety, ale ani nič jednoduché. Autorka vie ako s perom narábať, ale obsah príbehov, by mohla trošku viac doladiť a prísť na niečo originálnejšie, aby sme konečne dostali niečo nové a nie stále to isté dookola.

A tak moje celkové hodnotenie tejto knihy je priemerné. Ak nečítate thrillery alebo by ste si chceli prečítať niečo, kde nie je veľa krvi a vrážd, tak kľudne siahnite po tejto knihe. Ak však thrilleri  čítavate, tak tento Vás nejak moc neočarí.

Hodnotenie:

Za knihu Ďakujem Abatros media

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára